Velkommen til Korsør Havn

Velkommen til Korsør Havn som er centralt er centralt placeret midt i Danmark. Korsør Havn nyder godt af den centrale infrastruktur med direkte forbindelse til det europæiske motorvejs- og jernbanenet.

Havnen er nem at finde – og nem at besejle med Storebæltsbroen placeret lige ved indsejlingen. Korsør Havn kan tilbyde alle de faciliteter, der kendetegner en effektiv erhvervshavn. Kontakt os for at høre nærmere eller bliv ringet op, når det passer dig.

Kontakt & Åbningstider

Amerikakajen 1, 1tv - 4220 Korsør
Tlf.: 58 37 00 85 / Fax: 58 35 25 98
Mail: info@korsoerhavn.dk

Administration
Korsør Havns daglige åbningstid:
Mandag til torsdag: 08.00 - 15.00
Fredag: 08.00 - 14.00

Loading...

Havnesikring – ISPS

Home/Havnesikring – ISPS
Havnesikring – ISPS 2017-06-09T11:44:21+00:00

Korsør Havn lever op til den internationale Maritime Organisations (IMOs) krav om sikring af havnefaciliteter, jf. SOLAS kap. XI-2, ISPS-kodens del A og B.

ISPS står for “International Ship and Port Facility Security”.

I Danmark er havnesikring implementeret i henhold til bekendtgørelser, der administreres af Trafikstyrelsen, Maritim Sikring. Gældende bekendtgørelser er:

Bekendtgørelse nr. 414 af 8. maj 2012 om sikring af havnefaciliteter.

Klik her for at læse bekendtgørelse nr. 414

Bekendtgørelse nr. 896 af 9. juli 2012 om sikring af havne.

Klik her for at læse bekendtgørelse nr. 896

Korsør Havn har tre faste havnefaciliteter – også betegnet ISPS-områder. Derudover har havnen krydstogtskajen som en on/off havnefaciliteter, der kan etableres efter behov.

For at have legitim adgang til ISPS-områderne er det påkrævet, at personer har et lovligt ærinde. Personer, der opholder sig i faciliteterne, skal kunne identificere sig enten i henhold til skibenes bemandingslister eller med et anerkendt ID kort. Adgangskort og koder til portene kan rekvireres hos havnekontoret.

Da både Korsør Havn og lovgivningen omkring ISPS er i en fortsat udvikling, vil der løbende kunne ske ændringer af ISPS-områderne på havnen. Dette betyder, at man på havnen vil observere, at der bliver foretaget fysiske ændringer af nogle havneområder, samt at man vil opleve ændring af kontrol og adgang til dele af havnen.